Ο Στρατός σαν Ιδέα και Πιστή

240919-str-papaflesaΣτρατόπεδο «ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ»: «Δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα»

«Με τ’ όπλο ‘ς τα γυμνάσια ξοδεύω τον καιρό
Και σβύνω απ’ τον πολύν ιδρώτα, Μα δεν φροντίζω να σε ιδώ, πατρίς μου,
καρτερώ Αναστημένη σαν και πρώτα.
με τ’ όπλο ‘ς τα γυμνάσια γυρίζ’ ολημερίς. Τώρα ιδρώτα μόνο χύνω, Μα πότε και το αίμα μου θα τρέξη, ώ πατρίς; Τότε θα ειπώ: κάτι σου δίνω!»
Κωστής Παλαμάς, Το Τραγούδι του Στρατιώτη.

«Του Ενάτου παιδιά τιμημένα, Τη Σημαία με πίστη κρατάμε Και σε χρόνια παληά δοξασμένα, Με τη σκέψη μας πάντα γυρνάμε».
Από το εμβατήριο του
9ου Συντάγματος Πεζικού.

Το τελευταίο διάστημα που ήρθε πάλι στην επικαιρότητα η τύχη του Στρατοπέδου «Παπαφλέσσα» που φιλοξενεί το 9ο Σύνταγμα Πεζικού πλείστοι κονδυλοφόροι και φερέλπιδες πολιτικοί είπαν ότι ανοησία τους ήρθε στο κεφάλι για την μελλοντική «αξιοποίησή» του. Η μόνη σωστή θέση είναι να παραμείνει ως έχει, όχι για να πουλάμε κανένα φραπόγαλο ή ότι τα κτήρια είναι καινούργια, αλλά εκτός από λόγους εσωτερικής και εξωτερικής ασφάλειας, όσο και εκπαίδευσης εφέδρων, υπάρχει μία διαφορετική ερμηνεία και οπτική που απέχει παρασάγγας από την λογική των εφήμερων ανθρώπων του σήμερα.
Η λατρεία των Ηρώων, παράδοση αρχαία του Έθνους των Ελλήνων, είναι ότι πιο χειροπιαστό, ότι πιο κοντινό προς την αληθινή Ευσέβεια, την πραγματική προσέγγιση στην θεϊκή υπόσταση αυτού του κόσμου. Ο Ήρωας στα αρχαία χρόνια εθεωρείτο απλοϊκά από τον λαό σαν ημίθεος με την έννοια ότι ήταν γέννημα της ενώσεως ενός Θεού με έναν θνητό. Μόνο έτσι μπορούσαν οι απλοί άνθρωποι να ερμηνεύσουν την εμφάνιση του θεϊκού χαρακτήρα του υπέροχου αυτού μεγάλου κόσμου σε έναν συνάνθρωπό τους. Οι Ήρωες είναι η αιώνια γέφυρα που ενώνει την ανθρώπινη φύση με την θεία ουσία της, την οποία αυτή περιέχει. Μία πτυχή του Ηρωικού Τρόπου Ζωής είναι η αντρειοσύνη και η ικανότητα στον πόλεμο.
«Πόλεμος πάντων μεν πατήρ εστί, πάντων δε βασιλεύς. Και τους μεν Θεούς έδειξε τους δε ανθρώπους, τους μεν δούλους εποίησε τους δε ελευθέρους». ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ

Ο Πόλεμος αποτελεί την τελειότερη εκδήλωση του Όντος, δια της τριπλής υποστάσεώς του ως Αρχής, ως Νόμου, και ως Πραγματικότητος, ενσαρκώνει την πληρέστερη εκδήλωση της Ζωής. Ο Πόλεμος θεωρείται από τον Ηράκλειτο ως ο πατέρας των πάντων, η αρχή του Κόσμου. Είναι ο Γεννήτωρ που καταστρέφει το ατελές και δημιουργεί το τέλειο, τόσο στο επίπεδο της φυσικής ζωής των όντων, όσο και στο ιδεατό επίπεδο των αξιών. Είναι η αιτία της δυναμικής εξέλιξης του Κόσμου, μακροσκοπικώς και μικροσκοπικώς. Ως βασιλιάς ο Πόλεμος αποτελεί τον Φυσικό Νόμο, ο οποίος, δια της Μαγικής του δύναμης της διαφοροποίησης, φροντίζει για την τήρηση της φυσικής τάξης. Ως Πραγματικότητα, τέλος, εκφράζεται με την πάλη των όντων, αφενός μεν προς την επιβίωση, αφετέρου δε προς εξελικτική πορεία.
Για να μην θεωρηθώ πολεμοχαρής, από κάποιους που θα θελήσουν να συκοφαντήσουν τα γραφόμενά μου, ο πόλεμος είναι δυνατόν να πάρει και καταστροφικές μορφές μόλις αυτός γίνεται μόνον σαν εκδήλωση του πολεμικού ενστίκτου, όπως έκαναν για παράδειγμα ιστορικά, οι Ούννοι και οι Τούρκοι ιδιαιτέρως κατά την Οσμανική περίοδο. Οι ένοπλοι αγώνες του Ελληνικού Έθνους π.χ. όπως αυτός του 21, οι Βαλκανικοί πόλεμοι, ή ο αγών της ΕΟΚΑ, είναι καταξιωμένοι στην λαϊκή συνείδηση έναντι της όποιας ειρήνης, ακριβώς διότι απέβλεπαν στην ελεύθερη έκφραση και ανάπτυξη του Ελληνισμού. Ένα άγνωστο περιστατικό που δείχνει την πολεμική αρετή των Ελλήνων ακόμη και σήμερα είναι οι πολεμικές τεχνικές που έμαθαν οι Έλληνες Αγωνιστές της ΕΟΚΑ στους Ιρλανδούς Αγωνιστές του IRA, όταν βρέθηκαν μαζί στις Βρετανικές φυλακές.

Γεώργιος Δημητρούλιας
τ. Δημοτικός Σύμβουλος Καλαμάτας

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *