Συνέντευξη του Φωτίου Χρ. Σταυρίδη (μέρος Α’)

O κ. Σταυρίδης είναι ο συγγραφέας του τετράτομου έργου “1821- Η απάντηση στη τηλεόραση” το οποίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πελασγός.
Ο συγγραφέας δέχτηκε να απαντήσει στα ερωτήματα που του θέσαμε και οι απαντήσεις του είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσες:

1821
Καλησπέρα κ. Σταυρίδη και συγχαρητήρια για το έργο σας.
Επίσης σας ευχαριστούμε που δεχθήκατε τη πρόσκληση της πρωτοβουλίας μας, ώστε να ενημερωθούμε για το σύγγραμμά σας.
Ας αρχίσουμε λέγοντάς μας, ποια ήταν η αφορμή ώστε να ασχοληθείτε με την Επανάσταση του 1821.
Εγώ σάς ευχαριστώ γιά τή χαρά πού μού δίνετε νά συνομιλήσω μαζί σας γιά τήν σημαντικότερη – πιστεύω – ιστορική περίοδο τού Γένους μας.
 Ας ξεκινήσουμε αρχικώς μέ τήν αιτία η οποία μέ έκανε νά ασχοληθώ μέ τήν Επανάσταση καί αυτή δέν είναι άλλη παρά η αγάπη μου γιά τήν ιστορία αυτού τού τόπου καί ο θαυμασμός μου γιά όσους μέ τό αίμα τους έγραψαν αυτή τήν ιστορία. Ιδιαίτερα η ιστορία τής επανάστασης μέ συγκινούσε ανέκαθεν λόγω τής ανισότητας τής διαμάχης μεταξύ τών δύο αντιπάλων καί λόγω φυσικά τής πρώτης ουσιαστικά νίκης, πού επέφεραν στόν προαιώνιο εχθρό τής φυλής μας, οι λίγοι αμόρφωτοι αλλά αποφασισμένοι αγωνιστές τού 1821. Δέ σάς κρύβω ότι στό δημοτικό σχολείο, οι εικόνες τής επανάστασης πού υπήρχαν στήν τάξη, μού είχαν κινήσει τήν περιέργεια, όπως καί οι ταινείες “Παπαφλέσσας” καί “Σουλιώτες”, πού είχα δεί σέ πολύ μικρή ηλικία, μού είχαν κεντρίσει τό ενδιαφέρον.
Δεδομένου ότι ο τίτλος του πονήματος σας είναι “1821-Η απάντηση στη τηλεόραση”, να υποθέσουμε ότι το περιβόητο ντοκιμαντερ του ΣΚΑΪ, υπήρξε ένα επιπλέον κίνητρο ώστε να προβείτε σε αυτή την ιστορική μελέτη;
Η αφορμή ήταν τό διαβόητο ντοκυμαντέρ πού αναφέρατε, τό οποίο μού προκάλεσε πολλαπλά εγκεφαλικά καί στοματικές διαταραχές καί η μόνη θεραπεία γιά νά συνέλθω από αυτά ήταν η συγγραφή ενός έργου, τό οποίο θά απαντούσε στή διαστρέβλωση τής ιστορίας καί ταυτόχρονα θά απηχούσε τήν πραγματικότητα, κυρίως μέσα από τά γραπτά εκείνων πού βίωσαν τά γεγονότα εκείνης τής εποχής.
Δυστυχώς τηλεόραση καί σχολικά βιβλία απηχούν τήν τουρκική άποψη γιά τήν ιστορία καί τίς σχέσεις τών δύο χωρών (Βυζάντιο – Τουρκοκρατία – Επανάσταση – Μικρά Ασία) καί η κατάσταση αυτή μέ έχει πείσει ότι πλέον επεμβαίνουν ανοικτά οι Τούρκοι στήν διαμόρφωση τής ιστορικής συνείδησης τών νεο Ελλήνων. Τήν τουρκική θεώρηση τής ελληνικής επανάστασης, τήν διάβαζα πρίν από 20 περίπου χρόνια, στό διαδίκτυο, σέ τουρκικές σελίδες καί γελούσα μέ τήν ψυχή μου. Τώρα πού βλέπω τήν τουρκική άποψη στήν “ελληνική” τηλεόραση καί στά σχολικά βιβλία, τά οποία λόγω επαγγέλματος μελετάω, μού κόπηκε τό γέλιο.
Πόσο δύσκολο είναι για έναν συγγραφέα να συγγράψει ένα τεκμηριωμένο και ιστορικά αληθές και επαρκές βιβλίο σχετικό με την Επανάσταση του 1821;
Ομολογώ ότι είναι επίπονο καί κουραστικό. Μολονότι διαβάζω γιά Επανάσταση από πολύ μικρή ηλικία, είχα πάρα πολλές ελλείψεις. Γιά τήν δημιουργία τού τετράτομου έργου δούλεψα ακατάπαυστα γιά 4 χρόνια (2010 – 2014), τουλάχιστον 4 ώρες ημερησίως, διαβάζοντας ταυτόχρονα δεκάδες πηγές τόσο σέ έντυπη μορφή όσο καί σέ ηλεκτρονική μορφή. Η όρασή μου έχει υποστεί ζημία από τό διάβασμα στό λευκό φόντο τής οθόνης, αλλά άξιζε η όλη προσπάθεια. Τό αποτέλεσμα αποτελεί ανταμοιβή γιά τούς κόπους μου καί φόρο τιμής γιά όσους έδωσαν τή ζωή τους, γιά νά αποτελούμε σήμερα ένα μονοεθνικό καί μονοπολιτισμικό Έθνος.
Κατά τη διάρκεια της έρευνάς σας, σίγουρα θα εντοπίσατε ιστορικά γεγονότα τα οποία δεν γνωρίζουμε οι περισσότεροι. Ιστορικά γεγονότα ή και πρόσωπα τα οποία διδάσκονται εντελώς διαφορετικά εντοπίσατε;
Θά ήθελα νά εστιάσω στά ιστορικά γεγονότα, από τά οποία αντλεί επιχειρήματα τό τουρκικό κράτος, τό οποίο αμετανόητο όπως πάντα, επιχειρεί νά πείσει ολόκληρο τόν κόσμο ότι η οθωμανική αυτοκρατορία ήταν ένας επίγειος παράδεισος γιά τούς υπηκόους της. Αυτά τά επιχειρήματα τά ανέφεραν καί τά αναφέρουν μέ τήν πρώτη ευκαιρία στήν τηλεόραση, αλλά καί φαίνονται στό σχολικό βιβλίο τής Γ’ Γυμνασίου, απόσπασμα τού οποίου άλλωστε παραθέτω στόν πρόλογο τού Α’ τόμου. Επίσης στόν Γ’ τόμο παραθέτω αποσπάσματα από τουρκική εγκυκλοπαίδεια, η οποία επιμένει νά πείσει τόν αναγνώστη της, γιά τό πόσο όμορφα ζούσαν οι Χριστιανοί κάτω από τό δίκαιο κράτος τού πατισάχ, καθώς καί ότι τελείως ανεξήγητα προέκυψε η δημιουργία ενός κράτους πού τό ονόμασαν, άκουσον άκουσον Ελλάδα, εφόσον η βυζαντινή αυτοκρατορία δέν είχε καμμία σχέση μέ αυτή τή χώρα!!!!
Οι αναφορές πού είδα στήν τουρκική εγκυκλοπαίδεια, μέ αυτές πού έκανε “ελληνικό” κανάλι ταυτίζονται σέ ανησυχητικό βαθμό. Γιά παράδειγμα τό κανάλι ανέφερε ότι γιά λόγους οικονομικούς ξεσηκώθηκαν οι Έλληνες, γιά νά πολεμήσουν τούς πλούσιους εμπόρους καί γαιοκτήμονες, επηρεασμένοι από Ρώσσους πράκτορες (Υψηλάντης, Καποδίστριας). Οι Τούρκοι υποστηρίζουν κάτι αντίστοιχο καί παραθέτω ένα πολύ μικρό απόσπασμα: “The Greek War of Independence began in 1820 – 1822 almost simultaneously in the Morea, or Peloponnese, among peasants led by village priests protesting usury and the appropriation of their land by Albanian merchants, and in Crimea under Alexander Ypsilanti, an officer in the czar’s army. It was supported by both the British and the Russians. “
Η επανάσταση λοιπόν ήταν ταξική! όπως υποστήριζαν γιά χρόνια οι κομμουνιστές. Είναι απορίας άξιον τό πόσο συμφωνούν οι Έλληνες αριστεροί μέ τούς Τούρκους φασίστες στή διαμόρφωση τής εθνικής συνείδησης τών Ελλήνων!
Επίσης μέ φανατισμό οι δημοσιογράφοι καί οι εκπαιδευτικοί τού συστήματος θέλουν νά μάς πείσουν ότι τό ελληνικό έθνος γεννήθηκε τό 1821 μέ τεχνητό τρόπο καί ότι δέν προϋπήρχε! Άλλωστε 500 χρόνια ελληνιστικής περιόδου τά έχουμε χαρίσει στούς Σκοπιανούς, άλλα 1000 χρόνια Βυζαντίου τά χαρίζουμε στούς Αρειανούς ή σέ όποιον τέλος πάντων τά επιθυμεί, κατά τή διάρκεια τής τουρκοκρατίας είχαμε πραγματικά σβηστεί από τόν χάρτη τών εθνών, όπως λέει καί ο Μακρυγιάννης, οπότε πώς προέκυψε τό 1821; Απορίας άξιον!!! Άρα δέν είμαστε υπαρκτό έθνος, άρα όποια αυτοκρατορία επιθυμεί νά μάς απορροφήσει, είναι ευπρόσδεκτη!!!
Σήμερα στίς επίσημες αναφορές τού συστήματος γιά τήν τουρκοκρατία λείπουν απαξιωτικοί όροι γιά αυτή, όπως: βαρβαρότητα, τυραννία, ρατσισμός, χαράτσι, μπαξίσια, ραγιάδες (κτήνη Χριστιανοί), γκιαούρηδες (άπιστοι Χριστιανοί), κόψιμο γλώσσας, αγγαρείες, διακρίσεις στήν ενδυμασία καί σέ όλες τίς κοινωνικές εκδηλώσεις, πείνα, εξαθλίωση, χαρέμια, σκλαβοπάζαρα, παιδομάζωμα, βιασμοί, πειρατές, γενίτσαροι, πυρπολήσεις, σφαγές, τρομοκρατία, φόβος, διωγμοί, μαρτύρια, ζυγός, βασανιστήρια, παλούκωμα, αργό ψήσιμο σέ σούβλα, καρατομήσεις, γδάρσιμο, πριόνισμα, αγχόνες, τσιγκέλια, βίαιοι εξισλαμισμοί, εκτελέσεις, ατιμώσεις γυναικών καί μικρών αγοριών, φυλακίσεις, μπουντρούμια, κάτεργα, γαλέρες, ταπεινώσεις, αμάθεια, αγραμματοσύνη, αυθαιρεσίες, αδικίες, ερήμωση, μείωση ελληνικού πληθυσμού κ.τ.λ., Υπάρχουν απαξιωτικοί όροι αλλά μόνο γιά τήν Εκκλησία, η οποία ήταν εμπόδιο στήν εξάπλωση φιλελεύθερων ιδεών!!
Αντίθετα τά σχολικά βιβλία όταν αναφέρονται στή γερμανική κατοχή, γράφουν γιά εγκλήματα, θηριωδίες, ομαδικές εκτελέσεις, εμπρησμούς, γενοκτονία (Εβραίων φυσικά) κλπ κλπ. Θυμάμαι σέ σχολικό βιβλίο, νά υπάρχει ζωγραφιά, πού νά εικονίζει Γερμανό νά πυροβολεί εξ’ επαφής γυναίκα μέ τό μωρό της στήν αγκαλιά. Αντίθετα, οι εικόνες γιά τήν τουρκοκρατία πού βρίσκονται στά σχολικά βιβλία, δείχνουν ειρηνική ζωή καί Έλληνες νά χορεύουν!
Οι Κλέφτες τόσο στήν τηλεοπτική εκπομπή όσο καί στό σχολικό βιβλίο τού Γυμνασίου, εμφανίζονται σάν ληστές καί φοροφυγάδες, οι οποίοι βγήκαν στό βουνό, όχι γιά νά γλυτώσουν από τόν τύραννο, αλλά γιά νά ληστέψουν, νά κλέψουν καί νά μήν πληρώσουν φόρους στούς κακόμοιρους τούς πασσάδες, οι οποίοι τόσο πολύ κοπίαζαν γιά τό καλό τών ραγιάδων τους! Ο χριστιανικός πληθυσμός ζούσε σέ απόλυτη αρμονία μέ τόν μουσουλμανικό πληθυσμό καί πλούτιζε από τό εμπόριο καί τή ναυτιλία. Τονίζεται επίσης ότι οι Έλληνες κυριαρχούσαν στή Βαλκανική καί αποτελούσαν τούς ορθόδοξους κατακτητές εμπόρους, ενώ σημειώνεται καί η …πληθώρα των σχολείων αφού “δέν υπάρχει πόλη πού νά μήν έχει δύο καί τρία σχολεία”.
Οι Έλληνες πού δέν είχαν κανένα λόγο γιά νά επαναστατήσουν, επηρεάστηκαν από τήν γαλλική επανάσταση, η οποία προβάλεται καί διδάσκεται μέ λεπτομέρεια. Στόν πρόλογο φαίνονται καί άλλα κομμάτια τού σχολικού βιβλίου, όπως γιά τά ορλωφικά – τά οποία υποκινήθηκαν από Ρώσσους – καί τά οποία καταπνίγηκαν (σκέτο). Δέν αναφέρεται ότι καταπνίγηκαν στό αίμα, από τίς σφαγές πού έκαναν οι άτακτοι Τουρκαλβανοί πού έστειλε ο σουλτάνος. Καί ήταν τόσο ασυγκράτητοι στίς σφαγές, πού αναγκάστηκε ο σουλτάνος νά στείλει τακτικό στρατό γιά νά τούς διώξει από τόν Μοριά. Γιά τούς Σουλιώτες αναφέρεται απλά ότι εγκατέλειψαν τά χωριά τους, λές καί τά εγκατέλειψαν γιά νά πάνε διακοπές στήν Πάργα, ενώ γιά τόν Διάκο γράφει ότι απλώς πολέμησε στήν Αλαμάνα.
Επίσης κλείνοντας θέλω νά αναφέρω ότι πλέον στά σχολεία δέν γίνεται καμμία αναφορά σέ μάχες, ήρωες, πράξεις αυτοθυσίας καί ηρωϊσμού. Στά σχολεία γίνονται αναφορές μόνο σέ ημερομηνίες, αίτια, αφορμές καί συνθήκες. Κάτι πού συνηθίζεται αρκετά χρόνια τώρα. Τό εκπαιδευτικό σύστημα προσπαθεί νά κάνει τούς μαθητές νά μισήσουν τήν ελληνική ιστορία καί νομίζω ότι τό καταφέρνει μέ επιτυχία. Τήν τουρκική άποψη γιά τό 1821, τήν μεταφέρουν σήμερα κατά κόρον εκπαιδευτικοί – αριστερής φυσικά ιδεοληψίας – σέ μαθητές τών σχολείων μας.
Στα βιβλία σας, βλέπουμε ότι έχετε ανατρέξει σε ελληνόγλωσση βιβλιογραφία, σε ξενόγλωσση βιβλιογραφία αλλά και σε απομνημονεύματα των Ηρώων.
Γενικώς παραπέμπετε σε πρωτογενείς πηγές.
Θεωρείτε ότι η σημερινή ευρέως γνωστή βιβλιογραφία, καλύπτει την ιστορική πραγματικότητα;
Η βιβλιογραφία πού υπάρχει γιά τό θέμα είναι αρκετά μεγάλη, αν καί ένα τέτοιο θέμα είναι ανεξάντλητο καί ό,τι πηγές καί νά βρεί κανείς, πάλι δέν είναι αρκετές. Υπάρχουν πάρα πολλές μαρτυρίες ανθρώπων πού έζησαν εκείνη τήν εποχή – Ελλήνων καί ξένων – τίς οποίες θεώρησα απαραίτητο νά παραθέσω αυτούσιες. Πιστεύω ότι οι μαρτυρίες τών πρωταγωνιστών προσθέτουν αξιοπιστία σέ κάθε ιστορικό βιβλίο. Τίς δύσκολες αφηγήσεις, κυρίως τού Κολοκοτρώνη καί τού Μακρυγιάννη προσπάθησα νά τίς αναλύσω επιπλέον, ώστε νά γίνουν κατανοητές στόν αναγνώστη. Αφού τό έργο θεωρείται καί ως απάντηση σέ όσους υποστηρίζουν ότι η επανάσταση δέν χρειαζόταν νά γίνει, προσπάθησα αυτή η απάντηση νά δοθεί από τούς ίδιους τούς πρωταγωνιστές. Γιά παράδειγμα, όταν η τηλεόραση μάς έλεγε ότι οι Έλληνες μέ τούς μουσουλμάνους ζούσαν υπέροχα καί αρμονικά, προτίμησα νά απαντήσει ο Κολοκοτρώνης, ο οποίος έλεγε ότι “Ύστερα ήρθαν καί οι μουσουλμάνοι καί έκαμαν ό,τι ημπορούσαν διά ν’ αλλάξη ο λαός τήν πίστιν του. Έκοψαν γλώσσες εις πολλούς ανθρώπους, αλλ’ εστάθη αδύνατο νά τό κατορθώσουν. Τόν ένα έκοπταν, ο άλλος τό Σταυρό του έκαμε. “
Πάντως γιά νά φθάσει η ιστορική πραγματικότητα στόν λαό κάθε κράτους, τό πρόβλημα δέν είναι η βιβλιογραφία. Τό πρόβλημα είναι η βούληση τών ηγετών τού κάθε κράτους. Βλέπουμε ακόμα ότι σέ γεγονότα πού συμβαίνουν στό παρόν υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, οι οποίες πρέπει πάντοτε νά εξυπηρετούν τούς σκοπούς κάθε κράτους. Ακόμα καί τώρα πού η εικόνα μέσω τής τηλεόρασης φθάνει σέ πραγματικό χρόνο μέσα στά σπίτια μας, η πληροφόρηση είναι διαστρεβλωμένη καί αλλοιωμένη, πάντα ανάλογα μέ τό συμφέρον πού πρέπει νά εξυπηρετηθεί. Φανταστείτε τί γίνεται μέ τά γεγονότα πού συνέβησαν πρίν από χρόνια ή καί πρίν από αιώνες!
Ο μέσος Ευρωπαίος δέν έχει ιδέα γιά αυτά πού έγιναν στή Βαλκανική από τόν 15ο έως τόν 19ο αιώνα. Ο μέσος Τούρκος είναι πεπεισμένος ότι η οθωμανική αυτοκρατορία ήταν ανεκτική καί προσέφερε όλα τά αγαθά στούς υπηκόους της. Ο μέσος Αμερικάνος δέν γνωρίζει τί είναι Βαλκανική. Ο μέσος Βαλκάνιος τής δεκαετίας τού 1970 – έχω παρακολουθήσει ρουμάνικες, βουλγάρικες, σέρβικες ταινείες εκείνης τής εποχής – πιστεύω ότι ήταν πιό κοντά στήν ιστορική πραγματικότητα.
Τώρα πού η Τουρκία είναι πανίσχυρη καί επηρεάζει πρόσωπα καί καταστάσεις – μέ τό αζημίωτο φυσικά – προσπαθεί νά μάς κάνει νά έχουμε τήν άποψη τού μέσου Τούρκου γιά εκείνη τήν εποχή. Καί η Τουρκία είναι ένα κράτος πού δαπανάει αμέτρητα εκατομμύρια γιά τήν καλή της εικόνα στό εξωτερικό, κάτι πού τό βλέπουμε καί στό θέμα τής αναγνώρισης τής γενοκτονίας τών Αρμενίων. Δέν ήταν λίγοι οι Αμερικάνοι γερουσιαστές, οι οποίοι κατηγορήθηκαν στό παρελθόν ότι έλαβαν “δώρα” από τό τουρκικό κράτος, γιά νά μήν αναγνωρίσουν τήν γενοκτονία τών Αρμενίων.
Τά καλά μας τά κανάλια, προωθούν καί αυτά τήν προσπάθεια ωραιοποίησης τού τουρκικού κράτους μέ θρησκευτική ευλάβεια (τού Αλλάχ φυσικά). Τά τούρκικα σήριαλ, η στήριξη τού Ερντογάν γιά τή δημιουργία μεγάλου τζαμιού στήν Αθήνα, η στήριξη τού εποικισμού μέ μουσουλμάνους πού επιχειρείται από τίς ισλαμικές χώρες, η αδιαφορία γιά τίς εθνικές μας επετείους, η αποσιώπηση τουρκικών θηριωδιών τού παρελθόντος (Σεπτεμβριανά 1955, απελάσεις 1964, ερήμωσις Ίμβρου Τενέδου, εισβολή στήν Κύπρο) καί τού παρόντος (εγκλήματα στό Κουρδιστάν καί στή Συρία μέσω τού ΙΣΙΣ, τρομοκρατία στόν Πόντο), η λύσσα τους γιά τήν αποδοχή τού σχεδίου Αννάν πού παραχωρούσε καί τήν υπόλοιπη Κύπρο στούς Τούρκους, η σιγή τους τόσα χρόνια, γιά τόν πλούσιο ορυκτό μας υποθαλάσσιο πλούτο, η σιγή τους γιά τόν επικίνδυνο ρόλο τού τουρκικού προξενείου στή Θράκη, η λάσπη στόν πολέμιο τής παγκοσμιοποίησης Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο κλπ κλπ.
Ήταν δυνατόν καί στήν ιστορική σχέση τών δύο χωρών, νά μήν υποστηρίξουν τής τουρκική άποψη;
Αντιλαμβανόμαστε ότι ένας επιπλέον στόχος του έργου σας είναι να φτάσει όχι μόνο σε βιβλιοθήκες ιστορικών ερευνήτων αλλά και ανθρώπων που επιζητούν τη γνώση εκτός τηλεοράσεως. Αν αυτό ισχύει, σας διευκόλυνε ή κατέστησε το εγχείρημά σας πιο δύσκολο;
Βασικός στόχος μου είναι νά φθάσει τό βιβλίο στήν βιβλιοθήκη τού μέσου Έλληνα, καθώς θεωρώ τήν Ελληνική Επανάσταση, ως τό σημαντικότερο επίτευγμα στήν ιστορία τού Γένους μας. Υπάρχουν όμως δύο εμπόδια, τά οποία δυστυχώς φαίνονται ανυπέρβλητα γιά τή σημερινή γενιά τών Ελλήνων.
Τό πρώτο είναι ότι λίγοι είναι σήμερα οι Έλληνες πού διαβάζουν βιβλία καί ακόμα λιγότεροι είναι όσοι διαβάζουν Ελληνική Ιστορία. Δυστυχώς η τηλεόραση, ο καφές καί η ένδυση έχουν μεγαλύτερη σημασία γιά τόν μέσο Έλληνα ή Ελληνίδα, από τήν ουσιαστική γνώση. Βλέπω στήν Πάτρα, τά καταστήματα γυναικείων ειδών νά είναι γεμάτα καί τά βιβλιοπωλεία νά είναι άδεια. Οι καφετέριες γεμάτες νέους καί οι πλαστικές τσάντες τών γυναικών γεμάτες ρούχα. Οι τηλεοράσεις στά σπίτια είναι μονίμως ανοικτές αφού ο κόσμος προτιμάει νά δέχεται τήν πληροφόρηση μέσω τής εικόνας ασχέτως εάν αυτή είναι απογοητευτική έως καί εμετική.
Τό δεύτερο εμπόδιο είναι τό ίδιο τό κατεστημένο πού απαγορεύει στό μέσο Έλληνα νά γνωρίσει τήν ιστορία τής πατρίδος του. Δέν προβάλλονται τά ιστορικά βιβλία. Στίς διαφημίσεις βιβλίων παρατηρώ νά προβάλλονται κάποιοι παράξενοι καί ακατανόητοι τίτλοι βιβλίων. Δέν θέλω νά αναφέρω παραδείγματα. Σέ όσες πατρινές εφημερίδες καί δικτυακές πύλες ζήτησα νά παρουσιάσουν τό βιβλίο, στά πλαίσια τής προβολής βιβλίων από Πατρινούς συγγραφείς, δέν πήρα απάντηση. Φαίνεται ότι η “ελληνική” τηλεόραση, τελείως “δημοκρατικά”, αποφεύγει τόν αντίλογο, επιζητώντας νά έχει τό μονοπώλιο τής πληροφόρησης. Δόξα τώ Θεώ, πού δέν έχουν ακόμα φιμώσει τό Διαδίκτυο.
Είναι εύκολο την δύσκολη εποχή που ζούμε, να βρεθεί ένας εκδοτικός οίκος ο οποίος να προχωρήσει στην έκδοση ενός τόσο μεγάλου έργου σχετικό με την Επανάσταση του 1821;
Εκδοτικός οίκος, ο οποίος νά προχωρήσει στήν έκδοση βιβλίων σχετικά μέ τήν πατρίδα μας, τήν ιστορία της καί τά ιδανικά πού μαθαίναμε κάποτε από τούς δασκάλους μας, φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο νά βρεθεί σήμερα στόν τόπο μας. Η σοβιετικού τύπου δημοκρατία πού υπάρχει στήν Ευρώπη τών Βρυξελλών δέν θέλει νά υπάρχουν έθνη καί ανεξάρτητα κράτη, οπότε οι επαναστάσεις γιά εθνική ανεξαρτησία προκαλούν αλλεργία τόσο στούς Ευρωπαίους τών Βρυξελλών όσο καί στούς ευρωλάγνους εθελόδουλους τών Αθηνών.
Γι’ αυτό θέλω νά πώ ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στόν κ. Γιαννάκενα, ο οποίος πίστεψε στή δουλειά μου καί μέσω τού εκδοτικού του οίκου “Πελασγός”, μέ βοήθησε νά προχωρήσω στήν έκδοση τών 4 τόμων γιά τήν Επανάσταση. Θά ήθελα καί πάλι νά σάς ευχαριστήσω καί νά προσθέσω ότι στίς εκδόσεις Πελασγός, υπάρχει ακόμα τό βιβλίο “ΒΥΖΑΝΤΙΟ, Τά χίλια χρόνια πού θέλουν νά ξεχάσουμε”, μέ αναφορά στήν χιλιόχρονη ιστορία τής Ελληνικής Αυτοκρατορίας τού Βυζαντίου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *